Japońska dieta na odchudzanie przez 13 dni

Dieta japońska znana wielu. Dieta niskowęglowodanowa: gdy  jest ona bogata w białko, ale uboga w węglowodany, organizm gwałtownie intensyfikuje procesy spalania tłuszczu.

Niektórzy uważają, że liczba 13 to pomyłka, a tak naprawdę czas trwania diety powinien wynosić 14 dni. Ale Japończycy uważają liczbę 13 za szczęśliwą i wyjątkową.

dieta japońska

Japońska dieta: zasady

Japońska dieta na 13 dni faktycznie trwa trochę dłużej. Do tych dni trzeba jeszcze dodać tydzień przygotowań i czas na przerwę w diecie. Przez cały ten czas można schudnąć od 5 do 15 kg (w zależności od wagi początkowej). Im większa nadwaga, tym bardziej zauważalne są dodatkowe kilogramy.

Główne zasady:

  • Można jeść tylko produkty z prezentowanej listy, wymieniać je lub zmieniać kolejność menu, co jest skrajnie niepożądane.
  • Należy wykluczyć produkty z cukru, soli i mąki.
  • Zaleca się codzienne picie co najmniej półtora do dwóch litrów czystej wody bez gazu.
  • Konieczne jest zaopatrzenie się w siłę woli i przygotowanie psychologiczne na namacalne ograniczenia w żywności.
  • Pożądane jest przyjmowanie dodatkowych witamin.
  • Przed przejściem na dietę najlepiej skonsultować się z lekarzem, czy w tej chwili nie zaszkodzi ona organizmowi.

Taką dietę można powtarzać nie częściej niż raz na sześć miesięcy.

japońska dieta

Japońska dieta odchudzająca opiera się na stosowaniu następujących produktów:

  • kawa (ziarnista lub mielona – nie ma znaczenia, można opcjonalnie lub opcjonalnie zastąpić herbatę ziołową lub zieloną bez dodatków i słodzików);
  • ryby morskie;
  • świeże owoce (jedyny wyjątek – winogrona i banany);
  • kefir o niskiej zawartości tłuszczu;
  • jaja kurze lub przepiórcze;
  • z mięsa – tylko filet z kurczaka lub chuda wołowina;
  • świeże warzywa (preferują cukinię, bakłażan, marchew, kapustę);
  • Oliwa z oliwek.

Zbyt słodkie owoce, mąka, sól i cukier, półprodukty, napoje alkoholowe, wszelkie słodycze są zabronione.

Przygotowanie do japońskiej diety

Japońska dieta solna nie do pomyślenia bez wcześniejszego szkolenia. Jeśli przegapisz ten ważny etap, gwałtowna zmiana w odżywianiu będzie stresująca dla organizmu, a wyniki nie będą tak zauważalne.

japońska dieta solna

Przygotowanie należy rozpocząć około 7 dni przed rozpoczęciem diety. Musisz przestać jeść fast foody i słodycze, postaraj się zmniejszyć porcje o około jedną piątą.

Ostatni posiłek należy zorganizować na 3 godziny przed snem, należy również ustalić reżim picia. Od rana musisz wypić szklankę wody małymi łykami, nie spiesząc się. Pomoże to rozpocząć procesy metaboliczne.

Wzorowe menu diety japońskiej

Dieta wygląda następująco:

  • Dzień pierwszy. Rano – filiżanka czarnej kawy lub zielonej herbaty. Na obiad można zjeść kilka gotowanych jajek, porcję surówki z kapusty i marchewki oraz wypić szklankę soku pomidorowego. Wieczorem porcja gotowanej ryby morskiej wzmocni Twoje siły.
Japońska dieta na 13 dni
  • Dzień drugi. Rano filiżankę kawy można uzupełnić krakersami z chleba żytniego. Drugi posiłek składa się z porcji gotowanego mintaja lub sałatki z dorsza i warzyw. Na obiad można zjeść około 100 g gotowanej wołowiny, popijając ją sokiem pomidorowym.
  • Dzień trzeci. Śniadanie nie różni się od poprzedniego. W porze lunchu możesz zafundować sobie smażoną cukinię. Kolacja jest bardziej sycąca – porcję gotowanej wołowiny uzupełnia kilka gotowanych jajek, sałatka z kapusty pekińskiej i oliwy z oliwek.
  • Dzień czwarty. Rano można pić tylko mocną kawę. Obiad jest dość skromny: jedno surowe jajko, trochę startej marchewki z olejem roślinnym i kawałek twardego sera. Ale wieczorem możesz zafundować sobie 200-gramową porcję świeżych owoców.
  • Dzień piąty. Śniadanie składa się ze 100-gramowej porcji świeżej startej marchewki doprawionej sokiem z cytryny. Obiad jest bardziej sycący: porcja pieczonej ryby z sokiem pomidorowym. Będziesz musiał zjeść owoce na obiad.
  • Dzień szósty. Rano lub kawa lub herbata. Obiad obejmuje kurczaka (300 g) z niewielką ilością surówki z kapusty i marchewki. Wieczorem można zjeść kilka jajek i startą marchewkę.
japońska dieta na odchudzanie
  • Dzień siódmy. Śniadania i obiadokolacje – jak w dniu poprzednim. Na obiad można zjeść porcję gotowanej wołowiny, na deser – 150 g różnych owoców.

Następnie menu jest tworzone według tego samego schematu. Rano można pić najczęściej tylko kawę lub zieloną herbatę, w porze lunchu – zjeść mięso lub rybę z warzywami, wieczorem – zjeść przekąskę z owocami. W ciągu ostatnich 13 dni musisz obejść się bez obiadu.

Zalety i wady japońskiej diety

Plusem jest to, że sama dieta jest niedroga i dość prosta. Wszystkie produkty są dostępne. Utrata wagi jest znaczna, a dodatkowe kilogramy nie wracają przez długi czas.

zalety i wady japońskiej diety

Ale wady też są wystarczające. Dieta jest niskokaloryczna, człowiek poczuje się głodny, jego zdolność do pracy gwałtownie spadnie, a on może po prostu zawieść. Niezrównoważona dieta może powodować problemy ze snem, nerwowość i suchość skóry.

Zalecenia lekarzy są następujące: jeśli dana osoba jest całkowicie zdrowa, może spróbować takiej diety. Ale przy pierwszych oznakach pogorszenia lepiej usunąć wszystkie ograniczenia w menu.

5 1 vote
Ocena
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments